Goedkoop is duurkoop, ook in beloningsbeleid

By 3 juni, 2020Overig

‘Goede morgen, met de ABNAMRO, wat kan ik voor u doen?’

‘Ik zou graag een nieuw rekening openen voor Baarda Software BV.’

‘Geen probleem. Dan plan ik u in op 27 juli.’

‘Maar mevrouw, mijn team zit te springen om een nieuw rekeningnummer. Kan het niet iets sneller?’

‘Nee sorry meneer, 27 juli, niet eerder.’

‘Ook niet als u een beetje schuift en prioriteert? Het is echt belangrijk!’

‘Nee meneer, zo werkt dit helaas niet.’

‘Ook niet als ik nu genoodzaakt ben om bij een andere bank een rekening te openen, omdat ik toch echt eerder over een rekeningnummer moet beschikken?’

‘Ik begrijp het en vind het ook heel sneu voor u, maar er is niets dat ik voor u kan doen.’

‘Mevrouw, ik neem u persoonlijk niets kwalijk. Maar beeldt u zich in dat uw hoogste baas hoort dat een klant met een nieuwe, snel groter wordende onderneming naar een andere bank stapt, omdat hij niet eerder dan 27 juli geholpen kan worden. Wat zou hij daar dan van vinden?’

‘Ik ben blij dat u mij niets kwalijk neemt. Wat mijn hoogste baas ervan denkt doet er in dit geval niet toe. Ik kan u niet eerder inplannen dan 27 juli.’

Zucht.

Zonet een nieuwe rekening geopend. Bij de ING.

Alle respect voor Vakkrachten. Maar niet voor hen die daarmee de klantenservice bemensen.

Goedkoop is duurkoop ook in het beloningsbeleid.

Bepaal eerst wat je klanten verwachten van jouw mensen en stem daar hun loon op af.

Voortaan in die volgorde graag, ABNAMRO!

Werk ze,

Rolf Baarda

Leave a Reply